dijous, 11 d’abril del 2013

Lectura de poesia


En les Jornades per la Llengua d'aquest any està previst com a acte central del divendres dia 19 a la nit, la lectura de poesies dels dos autors dels quals enguany en celebrem el seu any: Vicent Andrés Estellés i Salvador Espriu.

Aquesta lectura de poesia és oberta a totes aquelles persones que vulguin compartir amb tots els i les assistents a les Jornades, aquells poemes d'aquests dos autors que més els agradin. Per tant doncs, us convidem a participar activament de les Jornades per ja que entre tots i totes farem un recital de poesia a l'alçada d'aquests genis de la literatura catalana.




Perquè l'entonis amb compassiu amor - Salvador Espriu
Que no sigui, però, la cançó de l'odi,
nascuda de la injusta i llarga humiliació.
Ara em despengen uns dits piadosos
de les forques senyorials de la paraula,
i cau a poc a poc la clara pluja
en aquesta terra nostra de pobres sembrats.
Oblido dolçament les ones i les hores,
i la por de morir m'esdevé una tranquil.la
mirada de caminant molt cansat a la porta
de l'hostal silenciós i càlid de la nit.
Enllà quedava la remor de les amples aigües,
em criden al repòs del profund desert,
el meu maligne nombre se salva en la unitat.

Llibre de meravelles- Vicent Andrés Estellés 
Ací em pariren i ací estic. 
I com que em passen certes coses, 
ací les cante, ací les dic.
Ací em pariren, ací estic. 
Ací treballe i done besos. 
Ací agonitze i ací em ric.
Ací defense unes collites. 
Deu veirtats i quatre mites.
Ací em pariren i ací estic, 
pobre de béns i ric de dies, 
pobre de versos, d'afanys ric.
Cant l'amor i les parelles 
que viuen, beuen i se'n van. 
Cante un amor de contraban.
Cant l'amor, cante els amants.
No sé tampoc si açò són cants.
Dic les coses que vénen, van, 
tornen un dia, altre se'n van,
l'esperança de contraban.